Hanacsek félrebeszélt ismét!

Botrány
Hanacsek - m4 - forrás: m4sport.hu Forrás: m4sport.hu - Hanacsek - m4.

Már nem először mond szakmaiatlanságot az MLSZ JB. elnöke

A vásrnapi Kecskemét - Ferencváros meccs talán legdöbbenetesebb jelenete az volt, mikor Szalai Gábor, a KTE válogatott kerettag védője az 55. percben szégyentelenül, a hajánál fogva rántotta vissza Cebrail Makreckist.

Mindez egy teljesen ártalmatlan szituációban, a labdától több méterre történt, az oldalvonalnál – a labda nem sokkal később bedobásra ment ki, így megállt a játék. Az esetet Makreckis számon kérte a játékvezetőn, ekkor Szalai nekiugrott középpályásunknak, ezért Pintér Csaba játékvezető mindkettőjüknek kiosztott egy-egy sárga lapot. Ezzel párhuzamosan Szőts Gergely videóbíró úgy döntött, hogy az eset piros lapot érhet, ezért kihívta a játékvezetőt a VAR-monitorhoz. Pintér Csaba, miután többször megtekintette lassításban az esetet, úgy döntött, hogy a játék bedobással folytatódhat. Dragóner Attila a meccs után arról számolt be, hogy az MLSZ Játékvezetői Bizottságának elnöke szerint ez volt a helyes döntés, mert nem „a földről emelte fel” Szalai középpályásunkat a hajánál fogva.

Mint tavaly több esetben, ezúttal is megkértünk külföldi játékvezetőket, hogy véleményezzék az esetet. Véleményük szerint egyértelmű az eset, Szőts Gergelynek volt igaza, az eset azonnali piros lapot ért, hiszen a Makreckist hajánál fogva hátra rántó Szalai egyértelműen „erőszakos cselekedetben volt vétkes” (violent conduct), Hanacsek Attila magyarázatát megdöbbentőnek tartották. Azt is hozzátették, hogy amennyiben Pintér nem is így itélte meg, abban az esetben is szabadrúgást kellett volna kapnia Makreckisnek, Szalainak pedig sárga lapot, súlyos sportszerűtlenségért – ugyanis abban az esetben, ha a VAR kihívja lehetséges piros lap miatt a játékvezetőt, de az úgy ítéli meg, hogy csak sárga lapot ér az eset, akkor szabadrúgás mellett azt kell adnia, hiszen a felvételen látottaknak megfelelő ítéletet kell hoznia. Szó sincs arról, hogy sárga lapot ilyenkor nem adhat, a VAR-szabályok azt rögzítik, hogy milyen esetben lehet „kihívás” (on-field review). Az a sárga lap pedig Szalainak már a második lett volna.

Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy Szalai Gábor mutatványa annyira sportszerűtlen és pályára nem illő volt, hogy – amennyiben jól működő szervezetről lenne szó – az MLSZ-nek Pintér orbitális hibája ellenére is eljárást kellene indítania a játékos ellen, erre ugyanis van lehetőség.

Dragóner Attila

Fel is hívtam Hanacsek Attilát, a játékvezetői bizottság vezetőjét, hogy ebben az esetben mi a szabály, oké, hallottunk már olyat, hogy meghúzzuk a vállát vagy a mezét, de hogy a haját… Az volt a lényeg, amit Attila elmondott, hogy a veszélyes hajtépés, pl. a földről fel akarsz emelni valakit a hajánál fogva, az súlyos sportszerűtlenség, az kiállítás, ez nem.

Vajon mikor veszi már valaki eszére, hogy Hanacsek Attila folyamatosan mellébeszél? Mi alapján ad szakmai véleményt Dragóner Attilának??

 

Hozzászólások